У Сполучених Штатах було ліквідовано кампанію дезінформації, що контролювалася офісом Путіна.


У Сполучених Штатах було виявлено та зупинено великомасштабну кампанію російської дезінформації, що контролювалася адміністрацією Путіна та його оточенням.

Цю інформацію оприлюднила прес-служба Міністерства юстиції Сполучених Штатів.

Міністерство юстиції здійснило конфіскацію 32 доменів-дублерів популярних медіа, на яких розміщувалися "вигідні" новини, що сприяли російській пропаганді. Зловмисники створювали підроблені веб-сайти, наслідуючи відомі особи або організації (наприклад, реєструючи washingtonpost.pm для обману користувачів на washingtonpost.com), з метою поширення дезінформації під виглядом легітимних засобів масової інформації.

Вказується, що реалізацією цієї операції займалися російські фірми Social Design Agency (SDA), Structura National Technology (Structura) та ANO Dialog, які функціонують під керівництвом і наглядом адміністрації президента Росії, зокрема першого заступника керівника апарату виконавчого офісу президента Сергія Кирієнка.

"Генеральний прокурор Меррік Б. Гарленд оголосив про рішення Міністерства юстиції конфіскувати 32 домени в інтернеті, що належать російському уряду та його спонсорованим структурам. Ці ресурси використовувалися для реалізації секретної кампанії, спрямованої на втручання та вплив на виборчі результати в нашій державі."

Оточення президента Володимира Путіна, серед яких є й Сергій Кирієнко, видавало вказівки російським PR-компаніям просувати дезінформаційні матеріали та державні наративи в рамках кампанії впливу на президентські вибори в США у 2024 році. У внутрішньому документі, підготовленому Кремлем, зазначається, що основною метою цієї кампанії є забезпечення результату виборів, що відповідає інтересам Росії.

"Сайти, які ми сьогодні закриваємо, містили російську державну пропаганду, розроблену Кремлем з метою зниження міжнародної підтримки України, просування проросійських політичних інтересів та впливу на виборців у США та інших країнах", - зазначив прокурор.

За вказівкою Путіна російські компанії SDA, Structura та ANO Dialog використовували кіберсквоттинг, сфабрикованих впливових осіб і фейкові профілі, щоб приховано просувати створені штучним інтелектом неправдиві наративи в соціальних мережах.

Компанії, що працюють за вказівками російського уряду, створили веб-сайти, щоб обманом змусити американців мимоволі споживати російську пропаганду. У ФБР додали, що це третій зрив схожих російських операцій за два місяці.

Related posts