У Міністерстві оборони планують впровадити автоматизовану систему для видачі повісток: що це означає?
Перевірити справжність повістки можна буде через платформу "Резерв+".
У Міністерстві оборони мають намір автоматизувати процес оформлення повісток, зробивши його більш прозорим. Це забезпечить військово-політичне керівництво більш актуальною інформацією, ніж та, що доступна на сьогодні.
"Як зараз відбувається виписування повісток? Їх виписують ручну, роздруковують, і потім стос паперу приходить начальнику ТЦК, який має підписувати їх, ставити печатку, і далі повістки розносять. Тому ми зробили зараз функціонал, щоб повістку можна було генерувати в реєстрі "Оберіг", підписувати електронним підписом начальника ТЦК і навіть не роздруковувати безпосередньо в ТЦК ", - розповів Олег Берестовий.
Він зазначив, що ці повістки будуть відправлені на централізовану друковану базу, звідки їх передадуть до "Укрпошти" для подальшої доставки адресатам.
"Ми надамо дані про те, де саме знаходиться повістка: чи була вона доставлена, чи втрачена, а також скільки часу зайняла її доставка," - підкреслив керівник IT-відділу Міністерства оборони.
Перевірити справжність повістки можна буде за допомогою сервісу "Резерв+". У додатку буде доступна функція, яка дозволить за допомогою QR-коду з'ясувати, чи справді начальник ТЦК підписав дану повістку та чи відповідає вона законодавчим вимогам.
"Коли ти підписуєш електронним підписом цю повістку, то там не буде якоїсь закарлючки-підпису; і ти маєш бути впевненим, що тобі не надіслали якийсь фішинг абощо, а що дійсно твій ТЦК підписав цю повістку. Це функціонал, який дозволить захистити особу як військовозобов'язаного", - пояснив Берестовий.
Одночасно повістки в Резерв+ не видаватимуться.
"Ми цього не плануємо. У нас беклог розписаний до середини весни - повісток там немає", - додав він.
Зображення: Міністерство оборони має намір впровадити автоматизовані механізми для надання відстрочок (ілюстрація gettyimages.com)
В Міноборони планують надавати автоматизовані відстрочки. За словами Олега Берестового, їх потрібно запровадити і з поваги до людей, які цього потребують, і щоб у ТЦК не робити зайву роботу.
Наприклад, особи з інвалідністю. Якщо держава вже обізнана про наявність у тебе конкретної групи інвалідності і що ти не призначений для служби, то навіщо тоді знову проходити перепідтвердження та регулярно відвідувати ВЛК? Це питання потребує як нормативного, так і технічного врегулювання. Ми активно працюємо над цим. У нас є чіткий план, як реалізувати ці зміни, і в найближчі тижні ми плануємо до цього перейти, - зазначив він.
Автоматизовані відстрочки також стосуватимуться людей, які здобувають свою першу вищу освіту, та опікунів трьох або більше дітей.