Європейська інтер'єрна обробка для "російського" лімузина президента Путіна.


"Сірий" імпорт автозапчастин все ще надає можливість президенту Росії подорожувати на "вітчизняному" лімузині, на який Путін публічно перейшов на фоні напружених відносин із Західними країнами. Проте труднощі з "Аурусом" тільки починають проявлятися.

"Уособлення гідності та потужності, властивих російському характеру" - так на фірмовому сайті з гордістю позиціонується російський автомобіль Aurus Senat Limousine, якому, якщо вірити виробнику, "немає аналогів у світі". Цей броньований лімузин завдовжки понад 6,5 метра у базовій комплектації коштує близько півмільйона євро. "Аурус Сенат" - офіційний автомобіль президента Росії та, як стверджують російські ЗМІ, найдовший державтомобіль для перших осіб. Таким розкішним лімузином, окрім Володимира Путіна, вже обзавівся і туркменський лідер, а у північнокорейського вождя Кім Чен Ина "Аурусів " вже цілих два. Обидва - у короткій і подовженій версії - подарунки від Путіна, привезені до Пхеньяну цього року. У кремлівському гаражі, крім седана, є ще й кабріолет - "парадна" версія.

У контексті санкцій Європейського Союзу, які забороняють імпорт автомобілів вартістю понад 50 тисяч євро до Росії, створення елітного транспорту вітчизняного виробництва стало надзвичайно актуальним. Для Кремля "Аурус" є символом курсу на "імпортозаміщення" замість "Мерседеса", що відображає прагнення до відновлення промислового та науково-технологічного потенціалу країни. Це підкреслюється на веб-сайті Державного наукового центру Російської Федерації НАМІ, який займається розробкою та тестуванням лімузинів для вищого керівництва країни.

Насправді, лімузин Путіна, який часто називають "російським", є умовним прикладом. Аналіз митних декларацій, проведений DW за допомогою сервісу ImportGenius, показує, що різноманітні компоненти для виробництва Aurus імпортуються з країн, які Кремль вважає "недружніми". Наприклад, італійська компанія Industrie Ilpea S. P. A постачає скло та гумові ущільнювачі, щоб забезпечити комфортну поїздку для Путіна та Кім Чен Ина, навіть на високих швидкостях.

Задовольняти естетичні потреби диктаторів за допомогою розкішного салону з шкіри та елітних дерев'яних матеріалів сприяє італійська фірма AV-EL. З їхнього заводу, розташованого в околицях Турина, до Росії постачаються вишукані деталі інтер'єру - від важеля перемикання передач до основи панелі приладів.

Окрім імпортних товарів, частина декоративних елементів, створених італійськими дизайнерами, виробляється на підприємстві в місті Октябрьск у Самарській області. За елегантний інтер'єр "Ауруса" Джорджіо Вердучі, власник заводу, у 2018 році отримав грамоту від Володимира Путіна, якою італійський дизайнер похвалився під час нещодавнього інтерв'ю одному з місцевих ЗМІ. Шість років тому на своїй інавгурації президент Кремля вперше скористався прототипом Aurus. З того часу два провідні італійські постачальники продовжують підтримувати проект "російського" лімузина. Однак компанії не надали відповіді на запит DW, чи вплинула війна Росії проти України та звинувачення Володимира Путіна у військових злочинах, висунуті прокурором Міжнародного кримінального суду в Гаазі, на їхню участь у цьому проекті. Італійська продукція Aurus не підпадає під санкції.

Для Aurus до Росії продовжує надходити і ціла низка компонентів з Німеччини, таких як паливні насоси та інші елементи двигуна. Однак ці поставки здійснюються не безпосередньо, а через посередників в інших країнах - Туреччині, Киргизстані або Китаї. У випадку поставок через треті країни у митних деклараціях, доступних у базі ImportGenius, здебільшого не вказується конкретний виробник, а лише країна походження.

DW змогли виявити деяких виробників компонентів, що мають маркування Made in Germany. Зокрема, для автомобілів Аурус використовуються компресори відомого японського бренду Sanden, які виготовляються на європейських потужностях компанії. В якості відправника вказується європейська штаб-квартира Sanden, розташована в німецькому Бад Наухаймі. До початку масштабної агресії Росії проти України компресори японсько-німецького виробництва постачалися безпосередньо до Росії, але з 2023 року їх поставки здійснюються через зареєстровану в Естонії компанію Gold Solution OU, яка належить російським власникам. У лютому 2024 року ця фірма потрапила під санкції США через постачання товарів подвійного призначення до Росії, обходячи санкційні обмеження. Водночас, санкції ЄС не стосуються цієї компанії.

"Постачання для Aurus та НАМІ було зупинено у 2022 році відповідно до регуляцій Європейського Союзу", - повідомили представники німецького офісу Sanden International (Europe) у відповідь на запит DW. Вони також зазначили, що питання надходження компресорів до Росії після 2022 року "потребує подальшого розслідування". "Раніше ми не мали підстав вважати, що наша продукція могла потрапити до Росії", - підкреслили в компанії. За інформацією ImportGenius, естонська компанія постачала компресори для Aurus не безпосередньо розробнику НАМІ або виробнику ТОВ "Аурус", а через Киргизстан, на російську фірму "Золоте рішення", що має афіліацію з естонською Gold Solution.

Обхідними шляхами продовжують надходити вентилятори охолодження двигуна для кремлівських лімузинів від відомого німецького виробника Brose. Офіційні поставки з Німеччини завершилися наприкінці 2022 року, хоча в компанії стверджують, що вирішили прекратити співпрацю з Росією відразу після початку повномасштабного військового вторгнення в Україну. Відповідаючи на запит DW, представники компанії зазначили, що були змушені виконати замовлення, отримане на початку 2022 року від ТОВ "Аурус", оскільки повну передоплату за нього не змогли повернути через накладені санкції.

Але з 2023 року Brose відмовилася брати участь у виробництві кремлівських лімузинів, хоча її продукція і не потрапила до списків санкцій ЄС. "Після початку війни Brose підтримувала різні акції допомоги біженцям з України, які здійснювали співробітники наших заводів у Чехії, Словаччині та Польщі. Крім того, засновники нашої сімейної компанії пожертвували один мільйон євро зі своїх власних коштів на благодійні проєкти допомоги потерпілим від війни жителям України та біженцям", - наголосили у пресслужбі Brose.

Після відмови Brose співпрацювати з Росією схема постачання німецьких вентиляторів для Aurus зазнала дивовижних метаморфоз. Одержувачем товару в постачаннях за 2023 рік була сербсько-російська фірма ТОВ "Гумма лайн", зареєстрована в Самарській області. Ця фірма виготовляє вироби з гуми і не має нічого спільного з Brose. Німецькі вентилятори їй пересилала турецька фірма з Анталії, яка навіть не має свого інтернет-сайту.

Читайте також: Спецпредставник ЄС по санкціях: РФ стало "складно і дорого"

У 2024 році на зміну турецькому посереднику прийшла китайська компанія Shanghai Sing - Glory Technology, про яку в публічних джерелах немає жодної згадки. Від вересня 2022 року, згідно з даними ImportGenius, ця фірма виконала близько 150 постачань до Росії, забезпечуючи компоненти для автомобілів Aurus — від елементів інтер'єру до електронних систем та віконних підйомників.

Виробники, як правило, не зазначені у деклараціях. "Ми не ведемо ділових зв'язків з компаніями з Туреччини та Китаю, які були згадані. Крім того, ми не маємо жодного відношення до потенційної передачі нашої продукції третім особам з боку наших клієнтів", - підкреслили в пресслужбі Brose.

Читайте також: Халепа виноробів Путіна: ні розлити, ні закупорити

Таким чином, навіть незважаючи на відмову ряду західних компаній від співпраці з Росією, державна програма забезпечення високопосадовців "російськими" автомобілями продовжує діяти. Проте, "сірий" імпорт запчастин і комплектуючих не зможе вирішити всі проблеми, що виникли внаслідок виходу західних фірм із ринку обслуговування лімузинів для російської еліти. Залишається невирішеним питання технічного обслуговування та вдосконалення технологічних аспектів лімузинів для Кремля. Річ у тім, що до 2022 року двигуни для нових моделей марки Aurus проходили випробування в Німеччині, оскільки їх розробка відбувалася у тісній співпраці з Porsche Engineering. Однак, як повідомляє DW, ця компанія з 2022 року припинила співпрацю з Росією.

Схожу відповідь надали і в компанії Bosch Engineering, котра спільно з НАМІ створювала всю бортову електроніку для Aurus. "З того часу ми не обираємося обмінюватися прототипами з російськими клієнтами і не реалізуємо для них дослідження", - підкреслила пресслужба Bosch Engineering у відповіді на запит DW.

Related posts