Не знання, а вміння: що важливо для вчителів при оцінюванні учнів 5-9 класів.


Вчителі користуються чотирма категоріями для оцінювання досягнень учнів у навчанні.

У серпні Міністерство освіти і науки України затвердило нові рекомендації щодо оцінювання учнів 5-9 класів. Раніше основна увага приділялася знанням – оцінювали, наскільки учні здатні відтворити інформацію, а також їхнє володіння певними поняттями та змістом. Проте нові стандарти акцентують увагу на розвитку умінь, цінностей і навичок учнів. Детальніші роз'яснення надало Міністерство для "Суспільного", як повідомляє НУШ.

Рівні оцінювання та 12-бальна система залишаються незмінними. Проте тепер заклад освіти може також використовувати власну шкалу, яку під час виставлення підсумкової річної оцінки переведуть в 12-бальну. Критерії оцінювання мають чотири рівні: початковий, середній, достатній, високий. Один рівень складається з трьох балів, які в сумі дають 12.

Нові критерії детально розкривають кожен пункт шкали оцінювання:

У критеріях 2024 року взаємодія з інформацією інтегрована в усі освітні сфери: ці навички формуються як під час вивчення мов, так і в математиці чи мистецтві. Наприклад, для математичної освітньої сфери вказано три категорії результатів:

вивчає обставини та розробляє математичні моделі;

> розв'язує математичні задачі;

> тлумачить та об'єктивно оцінює отримані дані.

У сфері інформаційних технологій існує чотири категорії результатів:

► працює з інформацією, даними, моделями;

► створює інформаційні продукти;

► функціонує в цифровому просторі;

► ефективно та обачно взаємодіє з інформаційними технологіями.

В українській мові існують такі показники результатів:

Кожна дитина неповторна, і це прекрасно усвідомлює "Оптіма". Дистанційна школа надає індивідуальне навчання, враховуючи унікальний темп та уподобання кожного учня. Завдяки професійним викладачам і сучасним технологіям, діти здобувають знання, які супроводжуватимуть їх протягом усього життя. "Оптіма" - ваш надійний партнер у створенні успішного майбутнього!

Кожному учню рекомендується розробити свідоцтво про досягнення, що включає в себе:

- опис навчальної активності. Викладачі аналізують, як учні сприймають прочитане, формують свої висловлювання, проявляють критичне та системне мислення, а також ініціативу. У цьому процесі не використовуються традиційні оцінки; замість цього вчитель залишає коментарі на кшталт: "Показує значні досягнення", "Виявляє помітний розвиток", "Необхідна додаткова підтримка та увага".

- опис успішності учнів у навчанні. На цьому етапі виставляються оцінки за кожен предмет, як за семестри, так і за річний результат. Викладач аналізує чотири окремі категорії досягнень учнів, на основі чого формується загальна оцінка за семестр.

Під час фінального оцінювання вчителі повинні зосередитися не стільки на прочитанні тексту учня чи його творчих роботах, скільки на оцінці навчальних досягнень. Більше інформації про нові критерії можна знайти тут.

Related posts