5 міст на планеті, де штучний інтелект трансформує повсякденність


Штучний інтелект (ШІ) перестав бути лише сюжетом наукової фантастики — в ряді міст на планеті він активно трансформує повсякденність, удосконалюючи інфраструктуру, оптимізуючи управління ресурсами та підвищуючи комфорт для мешканців. Щороку ці технології стають все більш значущими в житті містян.

РБК-Україна (проект Styler) розповідає про п'ять інноваційних міст, в яких штучний інтелект не лише підвищує рівень життя, але й формує майбутнє урбаністичних територій, посилаючись на матеріали Всесвітнього економічного форуму The World Economic Forum.

Столиця Аргентини виявилася попереду свого часу, запустивши чат-бота у 2019 році. "Boti" еволюціонував разом із генеративним штучним інтелектом, досягнувши рекордних 11 мільйонів бесід у січні 2022 року, ставши "головним каналом зв'язку для мешканців".

Він виконував роль офіційного каналу уряду для проведення тестування і вакцинації під час пандемії. Проте зараз його діяльність значно розширилася, і тепер він також пропонує послуги прокату велосипедів та соціального обслуговування.

Сінгапур став першою у світі місто-державою, яка створила цифровий двійник — фактично, це віртуальна копія самого міста. Тепер, завдяки урядовій ініціативі, що стартувала минулого року, було розроблено понад 100 рішень, базованих на технологіях генеративного штучного інтелекту.

Один із способів використання полягає в тому, що викладачі можуть оперативно створювати новий навчальний матеріал, тоді як інший варіант — це чат-бот для центрів громадських послуг.

Хоча багато світових урядів дотримуються обережного підходу до ШІ та вводять обмежувачі, уряд Сінгапуру прагне максимально використати цю технологію, оголосивши наприкінці 2023 року переглянуту Національну стратегію ШІ, орієнтовану на "способи змусити економіку Сінгапуру прийняти та використовувати ШІ".

Враховуючи це, міждисциплінарна команда дослідників на чолі з 17 професорами Массачусетського технологічного інституту (MIT) займається вивченням "взаємозв'язків між людиною і машиною, поглиблюючи вже існуючі ініціативи штучного інтелекту в міській державі".

Обробка природної мови - основа чат-ботів генеративного ШІ, таких як ChatGPT - використовує дані слів для створення нових лінгвістичних зв'язків. Тепер дослідницький проект в університеті Амстердама змінює слова на молекули для створення нових стійких матеріалів.

Застосування генеративного підходу до матеріалів "стосується саме того, що ми робимо як хіміки", каже Бернд Енсінг, провідний професор проекту "Штучний інтелект для стійких молекул та матеріалів" (AI4SMM).

"Ми розробляємо інноваційні молекули та матеріали. Залучення штучного інтелекту для підтримки нашої роботи, або навіть для виконання завдань замість нас, кардинально змінить підходи до наукових досліджень," - зазначив він.

Команда AI4SMM спочатку фокусується на розробці солей для акумулювання енергії, екологічної сталі, безпечних пластикових матеріалів та інноваційних рослинних білків.

Автономні транспортні засоби вже проходили випробування з різними результатами. Наразі в американському штаті Техас тестують новий вид самохідних вантажівок, які здійснюють перевезення між Далласом і Х'юстоном. Ці вантажівки використовують технології генеративного штучного інтелекту для навчання.

У той час як традиційні автономні автомобілі покладаються на дані та зображення для прокладання маршрутів і ідентифікації об'єктів, нова технологія під назвою Copilot4D використовує лідарні сенсори. Ці сенсори здатні вимірювати відстань до об'єктів і "безперервно створювати тривимірну карту навколишнього середовища автомобіля", за інформацією MIT Technology Review.

Це означає, що транспортний засіб може генерувати прогнози про те, що станеться протягом 10 секунд у майбутньому, і, отже, передбачати проблеми.

Ракель Уртасун, CEO компанії Waabi, яка займається автономним водінням і є розробником цього інноваційного рішення, зазначає, що їхній підхід, зосереджений на штучному інтелекті, дозволяє системі "навчатися на основі даних", а не вимагати "попереднього навчання на конкретних реакціях".

Якщо ці транспортні засоби, що спираються на генеративний штучний інтелект, покажуть вищий рівень безпеки та надійності порівняно з традиційними моделями, це може стати ключем до вирішення ряду актуальних проблем, таких як затримки у постачаннях, викиди вуглецю і брак робочої сили.

Американське місто Бостон хотіло б стати більш доброзичливим для велосипедистів, і планувальники розглядали Копенгаген у Європі як добрий приклад для наслідування.

Але місцеві жителі стурбовані тим, як такі зміни можуть вплинути на їхнє місто, і не всі з них зможуть перебратися через Атлантику, щоб дізнатися, як це може виглядати. Тепер генеративний ШІ допомагає бостонцям уявити це.

"Завдяки можливостям генеративного штучного інтелекту ми можемо інтегрувати елементи велосипедної інфраструктури, характерні для Копенгагена, в існуючу інфраструктуру та міське середовище Бостона. Це дозволить мешканцям міста наочно уявити, як може змінитися наш мегаполіс у разі розвитку та розширення велосипедної мережі," - зазначив Цзіньхуа Чжао, професор кафедри містобудування та транспорту Массачусетського технологічного інституту.

Related posts