Як залучити інвестора і уникнути помилок: п'ять порад від успішного стартапу.
Що більш імовірно: потрапити до Гарварду, найпрестижнішого університету світу, чи заснувати "єдинорога"? Зазначимо, що рівень зарахування до Гарварду становить лише 3%, тоді як менше 1% стартапів досягають оцінки понад $1 мільярд. Про те, як успішно реалізувати перспективний проєкт, залучати венчурні інвестиції, об'єктивно оцінювати свій продукт, взаємодіяти з інвесторами та успішно укладати угоди, поділився співзасновник стартапу Beholder Даніїл Лубкін на IT Arena 2024. Mind підготував для вас найбільш цікаві моменти з його виступу.
Якщо хочете побудувати успішний продукт - починайте з самооцінки вашого стартапу. Об'єктивно оцініть його за чотирма критеріями: продукт, ринок, операційний план та команда. Якщо не відповідаєте цим чотирьом пунктам - навіть не починайте думати про фандрейзинг.
Часом оцінки можуть бути різними, це залежить від багатьох факторів. Ви могли бачити різні кейси, наприклад, коли тримісячний ШІ-стартап з 10 людьми оцінювався у $5 млрд. Хлопці залучили $1 млрд для розробки безпечних систем штучного інтелекту. Втім загальні правила такі:
Зв'язки з венчурними інвесторами повинні бути цілеспрямованими. Ознайомтеся з їхніми веб-сайтами і досліджуйте напрямки їхньої інвестиційної діяльності. Не марнуйте час ані на себе, ані на інвесторів. Сфокусуйтеся на тих, хто може виявити інтерес до вашої сфери.
Інвестори можуть ігнорувати ваші електронні листи та запити в LinkedIn, оскільки отримують величезний обсяг інформації через ці платформи. Проте, не виключено, що хтось із їхнього кола знайомств може порекомендувати ваш стартап. Хоча це не гарантує укладення угоди, принаймні є шанси на зустріч. Важливо пам’ятати про роль нетворкінгу: налагодження міцних контактів може стати ключем до нових можливостей. Рекомендую знайти людину, яка зможе вас зв’язати з потенційними інвесторами. І без цього ваші шанси бути поміченими дуже малі. Підготовтеся до того, що цей процес може бути досить виснажливим.
Сприймайте критику як можливість для розвитку. Зворотний зв'язок — це ваш інструмент для вдосконалення. Якщо інвестори задають запитання чи роблять коментарі, розглядайте це як шанс поліпшити свій продукт. Постійно працюйте над відгуками, які надають венчурні інвестори. Перед тим як розпочати спілкування з ними, варто врахувати, що може їх насторожити.
Уявімо, що ви виконали всі попередні етапи. Завершення угоди може зайняти чимало часу. Зважайте на те, що цей процес може затягнутися на цілий рік. Венчурні фонди мають свої специфічні процедури. Якщо у вас справді не вистачає фінансів, це може стати серйозною проблемою.