Аутсорсинг у медичних установах стає все більш затребуваним явищем на українському ринку.


Протягом останніх кількох років в Україні спостерігається значне зростання значущості аутсорсингових послуг у сфері медицини.

Лікарні поступово усвідомлюють вигоди від передачі таких завдань, як прибирання, обслуговування обладнання або організація харчування для пацієнтів. Для керівників медичних установ можливість зосередитися на головних аспектах лікування та порятунку життів стає надзвичайно важливою, тому вони все частіше готові передати управління технічними процесами спеціалізованим підприємствам.

І хоча в Західній Європі такий тренд існує вже понад 30 років, для українських лікарень він є абсолютно новим, оскільки для того, щоб медичні заклади могли хоча б думати про аутсорсинг, потрібно було провести низку системних реформ, насамперед, пов'язаних із джерелами фінансування та управлінням охороною здоров'я. А в Україні такі реформи тільки розпочалися напередодні війни. У свою чергу, без системних змін впровадження аутсорсингу в лікарнях було практично нереальним.

На мою думку, ця тенденція лише посилиться в наступні роки, адже аутсорсинг сприяє не лише більш ефективному управлінню лікарнями, але й інтеграції сучасних технологій та європейських стандартів. Це має величезне значення для поліпшення якості медичного обслуговування в Україні.

Модель аутсорсингу у закладах охорони здоров'я виявилася успішною у високорозвинених країнах, оскільки, як я вже згадував, вона дає можливість зосередитися на основній діяльності, тобто на лікуванні пацієнтів, тоді як допоміжні завдання, такі як прибирання, ІТ, бухгалтерія чи управління інфраструктурою, передаються зовнішнім спеціалізованим провайдерам, що дозволяє використовувати їхні ресурси без необхідності вкладати кошти в розвиток власних компетенцій та інфраструктури. Аутсорсинг також забезпечує гнучкість у пристосуванні обсягу послуг до ваших поточних потреб. Залежно від ситуації на ринку, відносно легко збільшити або зменшити масштаби співпраці із зовнішніми провайдерами, що є складнішим завданням у випадку з власним персоналом.

Аутсорсингові компанії зазвичай володіють вдосконаленими процедурами, що дозволяє їм виконувати роботи з більшою ефективністю. Для клініки, яка використовує аутсорсинг, це означає покращення якості обслуговування та прискорення виконання завдань.

Для установ охорони здоров'я ключовим елементом є зниження санітарних небезпек. Постачальники клінінгових послуг або організації харчування для медичних закладів зазвичай використовують системи контролю якості та дотримуються жорстких процедур для зменшення оперативних ризиків.

Слід визнати, що в Україні - через відсутність усталеної практики - все ще існують проблеми тлумачення законодавства в контексті того, чи може працівник зовнішньої компанії, наприклад, прибирати приміщення зі спеціальним режимом, такі як операційні, чи це обов'язково повинен робити персонал лікарні. Наразі лікувальні заклади не готові відокремити повний обсяг робіт з прибирання, хоча це є стандартом для більшості європейських країн.

У Польщі, наприклад, спеціалізовані постачальники навіть надають лікарням послуги з безпосереднього догляду за пацієнтами, які в Україні покладені на медичних сестер.

Отже, можна відзначити, що аутсорсинг послуг стає ключовим елементом у сучасному менеджменті медичних установ, формуючи новий ринковий сегмент в Україні.

Related posts